Alla inlägg den 22 november 2013

Av Rebecca Ekström - 22 november 2013 21:33

Denna bloggen skall handla om mitt liv om mitt liv både när jag insjukna och hur det ser ut nu , jag är inte här för att skriva det sorgliga med psykisk ohälsa jag tror vi alla har sorgliga bakgrunder på något sätt , men man väljer själv om man vill stanna i det eller göra något åt det och få börja börja leva igen, jag valde att börja leva igen.
Och i det ögonblicket växte min styrka men något större växte i mig också min vilja till förändring .
Det ögonblicket växte något otroligt när sjukvården gjorde sitt största misstag någonsin ,
Jag hade varit inlagd i nästan 9 månader tiden där kunde inte hjälpa mig för att bli bättre dem trodde att genom medicinering skulle allt bli bättre, i mitt fall handla det inte om det , visst led jag av depression begrund av att jag hade varit med om en svår misshandel av mitt ex , eller att min kompis faktiskt blivit skjuten och dog bara 20 år gammal , visst var jag trasig mobbing i tidig ålder , kommit i fel umgänge bland kriminella och droger , inte bara det blivit utnyttjad 3 gånger , ni som kanske aldrig varit med om det kommer aldrig kunna tänka er smärtan , men i den punkten i mitt liv fann jag ingen annan utväg i mitt liv än att försöka ta mitt liv , hade jag kunnat ta tillbaka det jag gjorde hade jag gjort det , men jag kan inte förändra det valet jag kan bara göra det bättre och ta livet av sig är ingen utväg . Och när jag vakna den dagen på sjukhuset insåg jag hur många andra jag skada i att göra det men jag insåg med en sak att jag fick en andra chans , det var som någon sa utnyttja den väl och du kommer nå framgång. Och sen den dagen har min eld aldrig slutat brinna .
Vad jag vill komma till är att jag hade på psyk i 9 månader jag hade insätt sen länge att detta ställe kunde inte hjälpa mig jag behövde ett behandlingshem inriktat på mina problem , jag kolla upp några ställen och la fram det till min läkare det första han säger till mig är , jag skall vara ärlig mot dig Rebecca det är många tjejer eller killar vi vill hjälpa eller skicka på behandlingshem men vi har inte pengar till det , jag fråga han om det var pengar det handla om ? Och inte om en människas liv och han sa ja med ett smått leende , jag minns det ögonblicket som det var i går , jag tror det var en vecka efter som det mest sjuka hände , jag skulle in till min psykolog göra tester jag förstod inte varför , men det var olika begåvningstester misstänksam som jag var gick jag allfall tillbaka till mitt rum för att förbereda mig för mitt möte med min kommun som skulle komma till mitt möte till sjukhuset för att diskutera om mitt önskemål att få åka till behandlingshem ,
Den stora dagen kom och jag skulle ha mitt möte , men något stämde inte för jag minns min läkare och psykolog bad om att träffa mina föräldrar ensamma först innan mötet jag fick inte hänga med , allfall tänkte jag inte mer det för jag var sjukt glad för jag hade fått reda på att min kommun ställt upp att betala halva kostnaden för mitt behandlingshemmet, allfall efter en stund kom mina föräldrar ut dem såg besvikna och arga ut , det var som dem ville gråta, vi gick in på mötet och då sa min läkare något som förändra min framtid totalt , han sa att landstinget kommer inte betala hälften Rebecca vi har gjort tester på dig som visar att du har en genom gripande utvecklingsstörning och att psyk vården inte har något att göra med det utan det är kommunens ansvar att sätta dig någonstans va han mena var inom LSS enligt han var jag inte psykisk sjuk utan jag var utvecklingsstörd som dem kunde se efter 3 timmars tester på begåvning , jag minns att jag bara grät av ilska jag ville inte se äcklet som läkare i det rummet och sa jag har inget att säga dig att han kunde gå men jag lova han en sak , att det inte var det sista han skulle få höra av mig jag skulle sätta ditt han för det han nyss gjort , han gav mig ett litet smile och sa ja vi får väl se om det och så gick han ut genom den dörren , mötet avsluta där för jag grät mina föräldrar var upprörda och jag ville inte se någon i ögonen , dem man skulle ha sitt största förtroende till vården vissa mig en bild av hat och utnyttjning av makt ,
Det var den dagen jag hade bestämt mig för att sätta ditt dem jävlarna ,


Hoppas ni fortsätter läsa min blogg för min historia fortsätter !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards