Alla inlägg den 26 november 2013

Av Rebecca Ekström - 26 november 2013 19:53

Något jag lärde mig är styrkan och viljan är det viktigaste att ha för att orka kämpa vidare.
Det viktigaste är att inte tappa hoppet på något sätt måste man hålla huvudet högt och kämpa för sitt mål men också för sitt bästa.
Jag kände mig chanslös att sätta ditt en läkare och hela vården, vem skulle ens höra på min historia.
Men på samma gång vägrar jag att dem skulle vinna och jag skulle ha mitt liv förstört på grund av felbehandlingar och feldiagnoser.
Han förtjäna inte ens att vara läkare , alla visste ju att utvecklingsstörd det var jag inte men vad brydde sig psykvården om det ? Dem lita fullständigt på läkarens beslut.
Och det sa även verksamhets chefen, men hur hon kunde vägra träffa mig eller mina föräldrar var ju bara sjukt.
Allafall hade mitt ärende gått ända till socialnämnden vi skicka in allt mina journaler allt mina dagboks anteckningar som jag skrev under dem 9 månader jag var inlagd, i dem skrev jag allt vad personalen hade sakt eller gjort under min vistelse på sjukhuset.
När dem gav mig dropp på en medicin jag inte ens tålde och att jag fick ha samma nål i över 5 dagar vilket man inte skall ha alls.
Jag vet inte om ni som läser vet om medicinen anafranil den medicinen hade jag i dropp den var väldigt smärtsam ådrorna svällde upp helt och jag gick som en levande zombie, och för mina föräldrar var det smärtsamt att se sin dotter så ,
Men något jag aldrig kommer glömma var smärtan. Har även ärr där nålen fick sitta länge även vissa delar av armen är ådrorna helt förstörda helt stenhårda.
Dem hade tagit mycket av mig , dem har krossat mycket i mitt liv .
Men något dem aldrig har tagit av mig är viljan och min kämparvilja.
Det kommer aldrig någon ta i från mig det är del av mig.




En text som är väldigt viktig för mig.
En text som håller min motivation i liv !

Håll ut ? hoppas ? tro ? släpp inte taget släpp inte fokus.
Släpp inte fokus på det du siktar mot, har som mål.
Fortsätt söka lösningar, fortsätt sikta mot det mål som är ditt.
Ge inte upp, fortsätt söka lösningar för din framtid för dig själv.
Släpp inte fokus, målet, syftet på det du vill göra.
Fortsätt söka lösningar på det som ser omöjligt ut just nu.
Kreativiteten ? rikta den åt rätt håll ? hur kan du hitta en väg?
En väg som ger dig möjligheten att göra det bästa för dig själv,
det du aldrig har kunnat göra tidigare.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards