Direktlänk till inlägg 23 november 2013

Det är min fortsättning

Av Rebecca Ekström - 23 november 2013 02:21

Det tog ungefär en vecks efter jag hade mitt möte på kliniken då jag faktiskt insåg att min dröm att friskna till min dröm om att äntligen få börja leva igen fick vänta.
Tydligen är en läkares och psykologs uttal mera värt än att inse fakta och kolla tjejen i ögonen och säga detta stämmer inte , hon är inte utvecklingsstörd det är något som inte stämmer ? Ingen gjorde det förutom min familj och ingen lyssna på dem inte landstinget inte ens kommunen , nej ett beslut är ett beslut och nu måste kommunen bestämma var du skall bli av.
Under denna perioden hade redan både jag och mina föräldrar anmält mitt fall till patientnämnden,
Jag kan väl säga såhär dem var inte mycket till hjälp faktiskt ,
Både min mamma och pappa hade påpekat flera gånger att utvecklingsstörd var jag inte jag hade ju för helvete gått kock skolan i 3 år med bra betyg, med den diagnosen jag hade fått mena min läkare att jag skulle ha 60 i IQ och inte ens kunna öppna en dörr eller ens kunna förstå om någon hade sakt titta på den tavlan Rebecca enligt hans utredning som gjordes på 3 timmar.
Men tack vare att en läkare är en läkare är ju hans ord och utredningar mer värda än allt annat.
Det sjuka av allt var att verksamhets chefen som godkänner dessa beslut till och med godkände det utan ens att träffa mig , min familj hade velat snacka med henne om det hur fan dem kunde ta ett sånt beslut och till och med godkänna en sådan diagnos utan ens att prata med mig eller min familj man kan säga att hon faktiskt vägra att ens lyssna eller ha något möte som min föräldrar önska att ha , enligt henne lita hon fullständigt på hennes läkares och psykologers beslut.
Bara det får mig att tänka på vilka brister den vården verkligen har.
Mina föräldrar krävde till slut alla mina journaler från tiden jag var inlagd, men något dem vägra att ge, bara det får ju en att ha fler misstankar ? För inom lag har man rätt till alla sina journaler.
Men till slut fick vi dem. Och det är i dem som dem gjorde bort sig riktigt!
Men det kommer jag skriva om mer senare i min berättelse.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Ekström - 28 november 2013 18:30

Det känsliga hjärtat är öppet och sårbart, öppet för att uppleva, men också känsligt och skört om det inte skyddas av en styrka, som kan tillåta det att förbli öppet och levande, mottagligt och givande. Saknas denna hjärtats styrka blir skyddet oft...

Av Rebecca Ekström - 26 november 2013 19:53

Något jag lärde mig är styrkan och viljan är det viktigaste att ha för att orka kämpa vidare. Det viktigaste är att inte tappa hoppet på något sätt måste man hålla huvudet högt och kämpa för sitt mål men också för sitt bästa. Jag kände mig chanslös...

Av Rebecca Ekström - 23 november 2013 18:32

Mitt mående blev allt värre och värre under tiden på hemmet jag blev placerad på av Kommunen, jag hade nästan tappat allt hopp. När äntligen telefonen ringde och pappa var i luren, han skulle komma med något väldigt positivt till mig att socialnäm...

Av Rebecca Ekström - 23 november 2013 15:47

Min hand i din Vi är ett och jag är trygg Jag är trygg och du ler Du ler och jag sjunger min sång Till dig kommer jag när jag söker ro Söker ro i en orolig värld En orolig värld som vi lever i Lever i dag i en värld av förändring Förändring s...

Av Rebecca Ekström - 23 november 2013 03:15

Mina journaler fick vi till slut , både mamma och pappa läste igenom journalerna väldigt noga , och strök under det som skulle styrka min anmälan. Mina föräldrar nöjde sig inte med ett nej, om pappa skulle ringa den högsta chefen inom vården gjorde...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards